مقالات

شیر شکلات و تاریخچه آن

شیر شکلات
شیر شکات

بسته به دستور پخت مورد استفاده، طیف گسترده ای از مواد می تواند در شیر شکلات وجود داشته باشد. با این حال، رایج ترین آنها شکلات و پودر کاکائو هستند. از نام شیر شکلات، ممکن است فکر کنید که ماده اولیه شکلات است، اما بیشتر اوقات فقط پودر کاکائو است.

تفاوت اصلی بین شیر شکلات و شکلات داغ این است که در شکلات داغ از شکلات واقعی استفاده می کند.اگرچه، برخی از نسخه های شیر شکلات هم حاوی تکه های شکلات یا تکه های شکلات ذوب شده برای طعم بیشتر برای بهبود بافت و خامه تر شدن آن هستند.

شیری که استفاده می شود شیر معمولی است، اما نسخه هایی از شیر شکلاتی با نارگیل، جو دوسر یا شیر بادام وجود دارد.

برای شیرین‌تر کردن شیر شکلات می‌توانید از شکر سفید یا قهوه‌ای استفاده کنید، اما در عوض می‌توانید از شیرین‌ کننده‌های ارگانیک نیز استفاده کنید.

و در پایان می توانید برای بیشتر طمع دار شدن شیرشکلات خود از ادویه هایی مانند دارچین یا جوز هندی استفاده کنید.

شیر شکلات و گاوهای قهوه ای!

آیا می دانید که حدود ۷ درصد از شهروندان آمریکایی فکر می کنند که شیرشکلات از گاوهای قهوه ای می آید؟ این بدون شک یک افسانه است و حقیقت ندارد، اما تقریباً ۱۶.۴ میلیون نفر آن را نمی دانند.

حقیقت این است که همه گاوها علاوه بر رنگ بدنشان شیر سفید تولید می کنند. چیزی مانند شیر شکلات طبیعی وجود ندارد. شیر شکلات ساخته دست بشر است.

شیر شکلات از مخلوط کردن شیر با پودر کاکائو و شکر به دست می آید. این ابتدایی ترین و استانداردترین روش است، اما شیر شکلات در فرهنگ های مختلف به طور متفاوتی تهیه می شود.

گاو و شیر شکلات

نسخه معمولی

در نسخه معمولی شیر شکلات در مخلوط کن با پودر کاکائو، شکر و شیر مخلوط می شود. اگر به صورت گرم میل دارید، می توانید سه ماده را با هم بجوشانید و چند دقیقه خوب هم بزنید. در مواردی که می خواهید سرد شود، می توانید آن را با شیکر و تکه های یخ تکان دهید. نسخه معمولی آن بسیار ابتدایی است، اما انواع بیشتری از شیر شکلات وجود دارد که توسط فرهنگ های مختلف غذایی تهیه می شود.

سبک بلژیکی

شیرشکلات در بلژیک در واقع حاوی پودر کاکائو است و مقدار کمی از شکلات بلژیکی از کره کاکائو، شکر، شیر و طعم وانیل تهیه می شود. علاوه بر این، باید پودر کاکائو بدون شکر و شکر اضافی اضافه کنید. در این نوع، طعم شکلات و شاید کمی شیرین تر را خواهید یافت.

سبک مکزیکی

سبک مکزیکی کاملاً شبیه به نسخه سنتی با برخی تغییرات کوچک است. ابتدا شیر را در یک میکسر استاندارد با کاکائو و یک عدد تخم مرغ قرار دهید. سپس یک تا دو دقیقه هم میزنیم تا کاملا یکدست شود و شیر شکلات آماده شود.

در انتخاب تازگی تخم مرغ باید دقت کنید چون خام مصرف می شود و اگر مرغوب نباشد ممکن است عوارضی مانند اسهال به همراه داشته باشد. خانم های باردار باید به هر قیمتی از این نوشیدنی اجتناب کنند. این نسخه را باید سرد مصرف کنید.

سبک جامائیکایی

مردم جامائیکایی بیشتر از شیر شکلات به این محصول چای شکلاتی می گویند و با ترکیبی از آب و شیر پایه گیاهی مانند نارگیل و ترکیبی از تکه های شکلات و کاکائو تهیه می شود. آنها از ادویه هایی مانند جوز هندی و دارچین برای اضافه کردن طعم بیشتر استفاده می کنند.

همچنین می‌توانید ادویه‌های دیگری هم اضافه کنید تا آن را برای شما عالی کند. این محصول بسیار سالم است زیرا به جای شکر معمولی حاوی شیر نارگیل و شیرین کننده ارگانیک است.

سبک گیاه خوران (وگان)

یک راه عالی برای استفاده از شیر شکلات وگان، تعویض شیر معمولی با شیر سویا است. این روش خوبی است، اما برای بهبود طعم ملایم سویا، می توانید مواد بیشتری مانند دارچین یا کمی پودر قهوه به آن اضافه کنید.

همچنین، بسته به میزان شیرین یا تلخی که ترجیح می دهید، می توانید مقدار کاکائو را انتخاب کنید. روش دیگر شیرین کردن آن اضافه کردن شربت افرا است.

چه کسی اولین بار شیر شکلاتی را درست کرد!؟

اولین شواهد وجود آن به سال ۱۴۹۴ برمی گردد، زمانی که به گفته یک مورخ جامائیکایی، جام دلبوگو، مردم جامائیکایی تراشه های کاکائو را با شیر و دارچین می جوشانند.

به گفته منبع دیگری، موزه تاریخ طبیعی، افتخار آوردن این نوشیدنی به اروپا متعلق به سر هانس اسلون است که در اوایل سال ۱۷۰۰ در جامائیکا طعم آن را چشید. در ابتدا در اروپا از این نوشیدنی به عنوان دارو استفاده می شد.

شیر شکلات و فواید آن

فواید شیر شکلات چیست؟

این یک سوال پیچیده است. من با فواید آن شروع می کنم. با توجه به شیر موجود در این دستور غذا، شیرشکلات دارای پروتئین است که به ریکاوری بدن بعد از تمرین کمک می کند. برخی تحقیقات علمی این را ثابت می کند.

ارزش غذایی این نوشیدنی نسبتاً بالا است زیرا حاوی ۷ گرم پروتئین و ۳۰ گرم کربوهیدرات است. علاوه بر این، مقادیر کمی کلسیم، روی، سلنیوم، ید و منیزیم دارد که تأثیر مثبتی بر استخوان ها و دندان ها می گذارد.

همچنین، نوشیدن آن توسط بچه ها برای افزایش ویتامین D در بدن آنها پیشنهاد می شود. با این حال، با سطح قند، که نسبتاً بالا است، در حدود ۱۵ گرم، پیچیده می شود. این قند طبیعی نیست که ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش دهد.

اگر شیرشکلات را بدون شکر بنوشید شما می توانید ارزش غذایی خوبی به دست آورید و از اثرات مضر آن جلوگیری کنید. همچنین، اگر نسبت به شیر و لبنیات حساسیت داشته باشید، بدن شما نمی تواند آن را هضم کند و شما را بیمار می کند.

مقاله فوق ترجمه ای بود از نوشته وب سایت معتبر Juliescafebakery که می توانید نسخه اصلی آن را از اینجا مطالعه بفرمایید.