مقالات

طرز تهیه شکلات داغ با آب

لیوان شکلات داغ
شکلات داغ
دم کرده پودر کاکائو

بهبود طعم شکلات داغ با آب

با شروع سرد شدن هوا، بهترین نوشیدنی خوشمزه ای که برای فصل مناسب می بینید احتمالا هات چاکلت است. مخلوط های مختلفی از شکلات داغ وجود دارد که فقط باید به آن آب اضافه کنید و در کمترین زمان آماده می شوند. پس توصیه می کنیم این مقاله که در مورد طرز تهیه شکلات داغ با آب هست را تا انتها بخوانید.

برای بهبود طعم هات چاکلت با آب، آب کمتری اضافه کنید یا فقط دو بسته مخلوط شکلات داغ اضافه کنید. همچنین، می توانید کمی نمک اضافه کنید تا طعم متعادل شود. افزودن آب به شکلات داغ ساده ترین راه برای تهیه این نوشیدنی است، اگرچه ممکن است طعم آن چیزی که انتظار دارید نباشد.

وقتی تنها مایع شما برای شکلات داغ آب است، باید راه هایی برای بهبود طعم و مزه پیدا کنید تا بتوانید یک نوشیدنی گرم خوشمزه بنوشید. شاید فکر کنید که این کار بدون شیر غیرممکن است، اما دقیقا عکس این موضوع را در این مقاله خواهید دید. یعنی در این مقاله توضیح داده‌ام که چگونه می‌توانید شکلات داغ را با آب درست کنید و در نهایت طعم‌های خوش طعمی به دست آورید.

چگونه شکلات داغ خوش طعم تری با آب داشته باشیم؟

معمولا ساده ترین و سریع ترین راه برای تهیه هات چاکلت با آب است. اغلب اوقات، دستور العمل های موجود به همراه بسته های شکلات داغ به جای شیر، به آب نیاز دارند. این به این دلیل است که آب ارزان ترین ماده است.

با این حال، شکلات داغ شما می تواند طعم خوشمزه ای داشته باشد، حتی اگر فقط با آب درست شود. تا زمانی که روش های صحیح را بدانید، دلیلی وجود ندارد که از خوردن یک فنجان شکلات داغ لذت نبرید. بنابراین، چندین راه و ترفند به شما کمک می کند تا طعم شکلات داغ خود را بهبود بخشید.

در زیر روش ها را همراه با توضیحات قرار داده ایم.

لیوان شکلات داغ

آب کمتری اضافه کنید

اگر می خواهید شکلات داغ شما بافت غلیظ تری داشته باشد، یعنی آبکی نباشد، ساده ترین راه این است که مقدار آبی که به آن اضافه می کنید را کاهش دهید. شما همیشه به یک فنجان بزرگ شکلات داغ نیاز ندارید.

بنابراین، شما مجبور نیستید از دستور العملی که ممکن است در بسته بندی موجود باشد، پیروی کنید. با این حال، اگر این روش را انتخاب می کنید، باید بدانید که ممکن است در نهایت شکلات داغی داشته باشید که برای خوردن مناسب است..

مزایای دم کرده پودر کاکائو

مخلوط بیشتر از شکلات داغ اضافه کنید

این روش برعکس روشی است که در بالا توضیح دادیم. اگر نمی خواهید هات چاکلت شما آبکی باشد، می توانید مخلوط بیشتری از شکلات داغ اضافه کنید. به این ترتیب، بافت مایع مانند را حفظ خواهید کرد، اما نوشیدنی شما آبکی و ملایم نخواهد بود. می توانید این کار را با استفاده از دو بسته مخلوط به جای یک بسته انجام دهید. با این حال، شما مجبور نیستید از کل بسته دوم استفاده کنید.

به عنوان مثال، می توانید از یک بسته کامل و نیمی از بسته دیگر استفاده کنید که برای به دست آوردن ساختار عالی شکلات داغ کافی است. می‌توانید نیمی دیگر از بسته را برای موقعیت دیگری ذخیره کنید، یا می‌توانید آن را با شخص دیگری که مخلوط اضافی می‌خواهد به اشتراک بگذارید. در هر صورت، مواد خود را هدر نخواهید داد، اما همچنان یک نوشیدنی داغ عالی خواهید داشت.

برخی از افراد شکلات داغ خود را به این روش ترجیح می دهند، بنابراین در واقع اهمیتی ندارند که شکلات داغ آنها دقیقا یک نوشیدنی نیست. از طرفی برخی افراد غلظت شکلات داغ را دوست ندارند. شکلات داغ به جای نوشیدنی گرم، آنها را به یاد پودینگ می اندازد.

بنابراین، در نظر داشته باشید که اگر آب کمتری به مخلوط اضافه کنید، در نهایت با شکلات داغ غلیظ مواجه خواهید شد و اگر آن را به این روش ترجیح ندهید، فقط هدر دادن مواد است.

کمی نمک اضافه کنید

اگرچه افزودن نمک به یک نوشیدنی شیرین ممکن است عجیب به نظر برسد، اما کمی از آن واقعا می تواند به تعادل بافت شکلات داغ کمک کند و آن را کم آب کند.

نمک به تعادل طعم ها کمک می کند و کمی آب را جذب می کند. بنابراین، در نهایت بافت عالی شکلات داغ را خواهید داشت، همان چیزی که واقعاً می خواهید.

برخی از افراد نگران هستند که نمک ممکن است بر شیرینی نوشیدنی تأثیر بگذارد. با این حال، کمی نمک مشکلی ایجاد نخواهد کرد. بنابراین، می‌توانید آزادانه این ترفند را امتحان کنید و از هات چاکلت خود لذت ببرید، بدون اینکه زحمت اضافه کردن مواد بیشتر به آن را متحمل شوید.

نمک

افزودنی های بیشتری اضافه کنید

همیشه باید به یاد داشته باشید که افزودنی های شیرین، مانند مارشمالو، خامه فرم گرفته، چیپس شکلات یا پودر خامه همیشه می توانند در این نوع مواقع مفید باشند.

این افزودنی ها کاملا مناسب هستند زیرا طعم های مختلفی را به شکلات داغ شما اضافه می کنند و علاوه بر این، بافت نوشیدنی شما را غلیظ تر می کنند. نوشیدنی شما هم حالت خامه ای خواهید داشت، یعنی طعم عالی را برای شکلات داغ خود خواهید داشت.

علاوه بر این، به این ترتیب به نوشیدنی سنتی شکلات داغ دست خواهید یافت. هیچ چیز بهتر از لذت بردن از یک فنجان شکلات داغ نیست، به خصوص در روزهای بسیار سرد.

چگونه شکلات داغ بدون شیر درست کنیم؟

اگر به دنبال دستور پخت هات چاکلت غیر لبنی هستید، جایگزین کردن شیر با آب ساده ترین و راحت ترین گزینه است. اما، همه نمی توانند شیرینی مورد نیاز خود را با شکلات داغ تهیه شده با آب فراهم کنند.

بنابراین، چند روش و دستور العمل وجود دارد که می تواند به شما کمک کند تا یک فنجان شکلات داغ را به دست آورید.

شیر غیر لبنی را به همراه وانیل اضافه کنید

اگر می خواهید یک شکلات داغ غیر لبنی درست کنید، چندین گزینه از جمله شیر بدون لاکتوز دارید.

بنابراین، شیر بادام و جو دوسر گزینه های عالی برای جلوگیری از لاکتوز در نوشیدنی شما هستند. گزینه های شیر بادام و جو دوسر شیرین شده وجود دارد، بنابراین شکلات داغ شما همچنان به اندازه کافی شیرین خواهد بود و نوشیدنی شما واقعا خوشمزه خواهد بود.

اگر می خواهید مطمئن شوید که شکلات داغ شما آبکی نمی شود، ممکن است عصاره وانیل را انتخاب کنید. ترکیب شیر غیر لبنی و عصاره وانیل بافتی عالی به نوشیدنی شما می دهد و نیازی نیست نگران از بین رفتن طعم آن باشید زیرا وانیل در متعادل کردن طعم هات چاکلت نقش بسزایی دارد.

اگه به شیر شکلات حساسیت غذایی ندارید به شما پیشنهاد می دهیم که مقاله شیر شکلات و تاریخچه آن را از دست ندهید!

قهوه را اضافه کنید

آیا می توانید ترکیبی بهتر از شکلات داغ و قهوه فکر کنید؟ اگر می خواهید شکلات داغ با ویژگی های انرژی زا به دست آورید، افزودن قهوه ممکن است گزینه خوبی باشد. می توانید قهوه معمولی یا یک شات اسپرسو را انتخاب کنید و مطمئنا از نتیجه راضی خواهید بود.

همانطور که می بینید، طعم هات چاکلت را همیشه می توان بهبود بخشید. به عبارت دیگر، برای داشتن یک فنجان هات چاکلت خوشمزه، لازم نیست از شیر استفاده کنید.

مقاله فوق ترجمه مقاله وب سایت juliescafebakery به این آدرس می باشد.