مقالات

مزایای دم کرده پودر کاکائو نسبت به قهوه

پودر کاکائو
دم کرده کاکائو
دم کرده پودر کاکائو

چرا دم کرده پودر کاکائو از قهوه بهتر است؟

در این مقاله با مزایای دم کرده پودر کاکائو نسبت به قهوه آشنا خواهید شد و درباره تاریخچه کاکائو اندکی خواهیم گفت.

هیچ شکی نیست که دم کردن و نوشیدن یک فنجان تازه قهوه یک از لذت های کوجک زندگی است. حتی فرایند تصمیم گیری برای انتخاب نوع آن می تواند سرگرم کننده باشد. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که وقتی هر روز قهوه می نوشید چه اتفاقی برای بدن شما می افتد؟
اضطراب، بی قراری، و وابستگی احتمالی به کافئین می تواند حالات نه چندان عالی را در شما ایجاد کند. اگر فقط یک جایگزین قهوه طبیعی وجود داشته باشد که چنین عوارض جانبی ناخوشایندی نداشته باشد، آن دم کرده پودر کاکائو است.
اگر از تمام اضطراب ها، انقباضات عجیب چشم و بی خوابی که بر اثر خوردن قهوه اتفاق می افتد خسته شده اید پیشنهاد می کنیم برای دریافت کافئین روزانه حتماً دم کرده کاکائو را امتحان کنید. پودر کاکائو نیدگرو سرشار از آنتی اکسیدان است.

خداحافظی با قهوه

اگر از این همه اضطراب، انقباضات عجیب چشم و بی خوابی که اغلب به دنبال فنجان صبحگاهی خسته شده اید، کافئین روزانه تان رو از طریق دم کرده پودر کاکائو جذب کنید. طعم آن شبیه شکلات تلخ و غنی است، با این تفاوت که شما را از خواب بیدار می کند (بدون کافئین) و سرشار از آنتی اکسیدان است.

برای اطلاعات بیشتر در مورد اثرات پودر کاکائو در بدن می توانید مقاله فواید پودر کاکائو برای سلامتی را مطالعه کنید.

شکلات داغ با پودر کاکائو هلندی

منبع پودر کاکائو و دم کرده آن

قبل از اینکه به فواید نوشیدن کاکائو بپردازیم، باید بدانیم این ماده کجا کشف و پرآوری شده است. اعتقاد بر این است که فرآیند دم کردن، برشته کردن و آسیاب کردن دانه های کاکائو برای مصرف به زمان اولمک ها در جنوب مکزیک در ۱۵۰۰ سال قبل از میلاد برمی گردد. با این حال، از آنجایی که تاریخ مکتوب زیادی در مورد اولمک ها وجود ندارد (علاوه بر سفال های باستانی حاوی کاکائو)، بیشتر آنچه در مورد منشاء آن می دانیم از امپراتوری های مایا و آزتک می آید. مایاها به فرآیند تخمیر، خشک کردن، برشته کردن و آسیاب کردن دانه های کاکائو نسبت داده می شوند. با افزایش محبوبیت کاکائو، مردم با نوشیدن آن به عنوان بخشی از جشن ها، ارائه آن به عنوان جهیزیه در ازدواج و تمجید از آن به عنوان یک نوشیدنی مقدس، شروع به برخورد با آن به عنوان یک نوشیدنی مقدس کردند.
وقتی آزتک ها کاکائو را از مایاها دریافت کردند، با همان احترام با آن رفتار کردند. در واقع، دانه‌های کاکائو یکی از اشکال اولیه ارز آنها بود، که به خدایان عرضه می‌شد، در مراسم تشییع جنازه استفاده می‌شد و برای افزایش انرژی در میان شبه‌نظامیان آزتک توزیع می‌شد.

مزایای دم کرده پودر کاکائو

سالم تر از قهوه سنتی است

خب حالا چه چیزی باعث این برتری می شود؟ برخلاف قهوه که رگ‌های خونی را منقبض می‌کند و ضربان قلب را برای افزایش جریان خون افزایش می‌دهد، کاکائو ۹۹.۹ درصد فاقد کافئین است. به جای کافئین، کاکائو حاوی چیزی به نام تئوبرومین است که در یونانی به عنوان غذای خدایان ترجمه می شود. تئوبرومین یک محرک طبیعی است که رگ‌های خونی را گشاد می‌کند (به جای منقبض کردن آن‌ها) تا جریان خون را افزایش دهد، که همان انرژی را به شما می‌دهد که قهوه می‌دهد. به جز اینکه ماندگاری طولانی‌تری دارد و همه عوارض جانبی ناخوشایند را ندارد.
به علاوه، سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنل و فلاونوئیدها (یکی از بالاترین غلظت ها در هر غذا در جهان)، منیزیم و تقویت کننده های خلق و خوی است که تمرکز، کاهش استرس و بهبود خواب را افزایش می دهد. کاکائو علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن و درمان طبیعی سرفه، به کاهش فشار خون، جلوگیری از سکته، ارتقای سلامت کلی قلب، کمک به هضم غذا و ساخت استخوان‌های قوی کمک می‌کند.

کاکائو می تواند خلق و خوی شما را بهبود بخشد و به کاهش وزن کمک کند

براساس مقاله وب سایت ریدرز دیگست که کاکائو به سهم خود به فنیل اتیلامین، معروف به “داروی عشق” می بالد. به عبارت دیگر، حاوی همان ماده شیمیایی است که بدن ما هنگام عاشق شدن آزاد می کند، که خلق و خو را بهبود می بخشد و تمرکز و هوشیاری را افزایش می دهد. با این حال، تقویت کننده های خلق و خوی طبیعی کاکائو به همین جا ختم نمی شود. همچنین حاوی آناندامید، سروتونین و تریپتوفاناست.

هنوز قانع نشده اید؟
اگر به شما بگوییم که می تواند به کاهش وزن شما نیز کمک کند، چطور؟ یک فنجان دم کرده کاکائو می تواند به طور طبیعی به سرکوب اشتها و کاهش وزن کمک کند. (به خاطر مقدار کم کربوهیدرات، کالری و چرب بودن آن است!) به علاوه، لازم نیست نگران اسیدی بودن آن برای دستگاه گوارش خود مانند قهوه باشید. سطح pH آن معمولاً بین ۶.۴ تا ۶.۸ است (۷ خنثی است).

کاهش وزن با مصرف کاکائو

طعم آن شبیه شکلات آب شده است

اگر تا به حال یک شکلات تیره با درصد بالایی از کاکائو (مثلاً ۵۵ تا ۸۰ درصد) خورده اید، فقط تصور کنید که آن شکلات ذوب شده و با مقداری آب داغ مخلوط شده است (البته نه آنقدر که آن را آبکی کند. ، فقط به اندازه ای است که طعم شکلات تلخ آن کمی کمتر شود). خیلی خوب به نظر می رسد، درست است؟ اگر طرفدار شکلات تلخ نیستید به سراغ شکلات شیری بروید، می توانید با افزودن شیر و شکر به کاکائو دم کرده خود، آن طعم را دوباره ایجاد کنید. چیزی که کاکائو دم کرده را بسیار عالی می کند این است که تقریباً می توانید هر چیزی را به آن اضافه کنید مثل شیر و خامه!

درست مانند قهوه سنتی دم می شود

برای لذت بردن از یک فنجان کاکائو دم کرده نیازی به بیرون رفتن و خرید تجهیزات خاصی نخواهید داشت. کاکائو دم کرده حتی برای کودکان سالم و بی خطر است، به خصوص اگر آن را از یک برند ارگانیک مانند نیدگروخریداری کنید.

خلاصه مقاله مزایای دم کرده پودر کاکائو

مزیت های پودر کاکائو هلندی نیدگرو نسبت به قهوه

  • فاقد کافئین
  • حاوی تئوبرومین
  • سرشار از آنتی اکسیدان های پلی فنل و فلاونوئیدها
  • سرشار از منیزیم
  • درمان طبیعی سرفه
  • جلوگیری از سکته و ارتقای سلامت کلی قلب
  • کمک به هضم غذا و ساخت استخوان‌های قوی
  • کنترل و کاهش وزن
  • آماده سازی آسان