مقالات

پودر کاکائو هلندی

پودر کاکائو و شکلات

پودر کاکائو هلندی و خصوصیات آن

پودر کاکائو محصول هلند، یکی از محصولات محبوب در صنعت غذایی است که در تهیه انواع خوراکی‌ها و نوشیدنی‌ها استفاده می‌شود. این نوع پودر کاکائو، به دلیل ویژگی‌های خاص خود، جایگزینی عالی برای شکلات طبیعی محسوب می‌شود. در این مقاله، به بررسی ویژگی‌ها، استفاده‌ها و فواید پودر کاکائو هلندی می‌پردازیم.

ویژگی‌های پودر کاکائو هلندی:
الف) رنگ: این پودر کاکائو به دلیل فرآیند قرار دادن آن در محیط قلیایی، رنگی تیره‌تر از پودر کاکائو عادی دارد. این رنگ تیره، به خاطر میزان کمتری اسیدیته در نوع هلندی آن است.
ب) طعم: به دلیل فرآیند قلیایی کردن، طعم تلخ معمولی کاکائو در نوع هلندی آن کاهش می‌یابد و طعم شیرین‌تری به آن می‌بخشد.
ج) حلالیت: این پودر کاکائو از طریق حل شدن در مایعات مختلف مانند آب، شیر و … بسیار راحت استفاده می‌شود و بدون تشکیل گلوله‌های خشک باقی می‌ماند.
د) ماندگاری: به دلیل فرآیند همانند‌سازی و حلالیت بالا، این نوع پودر کاکائو معمولاً دارای ماندگاری بیشتری نسبت به پودر کاکائو عادی است.

تفاوت پودر کاکائو داچ با بقیه مدل های پودر کاکائو

پودر کاکائو داچ یا هلندی با مواد قلیایی پردازش میشود که این پردازش باعث کاهش تلخی و رنگ تیره‌تر این پودر می شود. این محصول پایه بسیاری از شکلات های مدرن را تشکیل می دهد و در بستنی، شکلات داغ نیز استفاده می شود. هر چه مقدار مواد قلیایی استفاده شده در مرحله تولید بیشتر باشد رنگ پودر کاکائو نیز تیره‌تر میشود.

کاکائو فرآوری شده هلندی دارای pH خنثی است و مانند کاکائو طبیعی اسیدی نیست، بنابراین در دستور العمل هایی که از بی کربنات سدیم (جوش شیرین) به عنوان ماده خمیرکننده (که برای فعال کردن آن به اسیدیته کاکائو متکی است) استفاده می شود، باید اسید اضافه شود. به دستور غذا، مانند خامه تارتار یا استفاده از دوغ به جای شیر تازه.

هنگامی که از کاکائو طبیعی در دستور العمل هایی استفاده می شود که از بکینگ پودر به جای سودا برای خمیر شدن استفاده می شود، نیازی به افزودن اسیدیته نیست.

مقدار کافین در پودر کاکائو هلندی:

  • ۱۰۰ گرم پودر کاکائو شیرین نشده پردازش شده با مواد قلیایی حامی ۷۸ میلی گرم کافیین است.
  • ۱۰۰ گرم پودر کاکائو شیرین نشده پردازش نشده با مواد قلیایی حامی ۲۳۰ میلی گرم کافیین است.

شرکت توسعه تجارت ثانی با سال ها تجربه وارد کننده پودر کاکائو با کیفیت هلندی نیدگرو Nidegro می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره هایی ک در صفحه تماس با ما قرار گرفته اند با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مقاله فوق ترجمه مقاله وب سایت Serious Seat می باشد.

l