دستور پخت

طرز تهیه شکلات داغ سالم

طرز تهیه شکلات داغ سالم
شکلات داغ و مارشمالو
دم کرده پودر کاکائو

طرز تهیه شکلات داغ سالم

یکی از بهترین و پرطرفدارترین نوشیدنی هایی که می توان با پودر کاکائوتهیه کرد، شکلات داغ است. در این مقاله با طرز تهیه شکلات داغ سالم آشنا خواهیم شد و قدم به قدم آن را آماده خواهیم کرد.

ولی شکلات داغ سالم چه تفاوتی با شکلات داغ پودری دارد؟

هات چاکلت سالم یک نوشیدنی خوشمزه و با شیرینی طبیعی است که طعم بهتری نسبت به نسخه پودری آن دارد. تنها چیزی که برای تهیه آن نیاز دارید ۴ ماده ساده است!

چرا عاشق این نوشیدنی خواهید شد؟

وقتی هات چاکلت (شکلات داغ) خانگی درست می کنید، می توانید طعم شکلات را دقیقاً مطابق میل خود سفارشی کنید. اگر نوشیدنی شکلات تلخ را ترجیح می دهید، می توانید پودر کاکائو بیشتری اضافه کنید و اگر نوشیدنی شیرین تر را ترجیح می دهید، می توانید شیرینی بیشتری اضافه کنید.

همچنین می توانید کمی نمک اضافه کنید تا طعم شیرین را متعادل کنید.

وقتی این دستور شکلات داغ را با شیر بدون لاکتوز و بدون گلوتن درست می‌کنید، مناسب برای گیاه‌خواری نیز خواهد بود. این برای کسانی که از رژیم غذایی خاصی پیروی می کنند، یا کسانی که دستور پخت آسان با مواد ساده آشپزی را دوست دارند، عالی است.

شکلات داغ
مواد اولیه تهیه شکلات داغ

مواد مورد نیاز

  1. یک فنجان شیر
  2. یک قاشق غذاخوری پودر کاکائو خام ( میتوانید از پودر کاکائو نیدگرو استفاده کنید)
  3. ۱ قاشق غذاخوری شربت افرا (می توانید به جای شربت افرا از عسل یا شکر استفاده کنید)
  4.  ۱/۴ قاشق چایخوری عصاره وانیل

برای تهیه یک هات چاکلت با رژیم گیاه خواری، شیر غیر لبنی مانند شیر بادام یا شیر نارگیل را انتخاب کنید. در صورت تمایل می توانید از شیر شاهدانه یا شیر سویا برای پروتئین اضافی یا شیر بادام هندی استفاده کنید.

طرز تهیه هات چاکلت سالم

  1. مخلوط کردن: تمامی مواد را به یک قابلمه کوچک اضافه کنید.
  2. جوشاندن: روی حرارت متوسط هم بزنید تا داغ و یک دست شود.
  3. سرو کردن: آن را در یک لیوان بریزید و از آن لذت ببرید. در صورت تمایل از خامه فرم گرفته نارگیل و تراشه های شکلاتی برای تزیین روی شکلات داغ خود استفاده کنید.

در صورت تمایل می‌توانید روی این شکلات داغ را کمی دارچین تزیین کنید همچنین می توانید باقی مانده شکلات داغ را در ظرف در بسته در یخچال تا ۵ روز نگهداری کنید.

شکلات داغ

سوالات متدوال

آیا می توانم از شیرین کننده دیگری استفاده کنم؟

بله! اگر به دستور پخت شکلات داغ گیاهی نیاز ندارید، می توانید از عسل، شکر یا هر شیرین کننده دیگری را که دوست دارید امتحان کنید.

آیا این دست العمل کاملا گیاهی است؟

پودر کاکائو گیاهی است، اما اگر می خواهید شکلات چیپسی یا شکلات تراشیده شده برای تزیین روی آن اضافه کنید، حتما برچسب آن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که لبنیات ندارد.

پودر کاکائو، به عنوان یک راه سالم برای لذت بردن از خوراکی‌ها، علاوه بر طعم لذیذی که به غذاها و نوشیدنی‌ها می‌بخشد، خواص سلامتی قابل توجهی نیز دارد. با انتخاب و استفاده مناسب از پودر کاکائو، می‌توانید لذت بیشتری از خوراکی‌های خانگی خود ببرید و به سلامتی بدن خود نیز اهمیت بدهید. امیدواریم که این طرز تهیه برای شما مفید واقع شده باشد.

مقاله فوق ترجمه مقاله وب سایت detoxinista می باشد که می توانید در اینجا مطالعه فرمایید.