مقالات

پودر کاکائو پرچرب نیدگرو

پودر کاکائو پرچرب نیدگرو و موارد استفاده از آن
موارد استفاده از پودر کاکائو پرچرب

پودر کاکائو پرچرب نیدگرو و موارد استفاده از آن

پودر کاکائو پرچرب را می توان در طیف وسیعی از محصولات استفاده کرد. پودر کاکائو به طور گسترده در لبنیات، کیک و کلوچه ها و نوشیدنی ها استفاده می شود، اما همچنین طعم و یا رنگ را به سس ها، مارینادها و حتی مکمل ها اضافه می کند.

به دلیل تفاوت در رنگ، طعم، محتوای چربی و pH، مهم است که نوع مناسب پودر کاکائو را برای کاربرد خود پیدا کنید.

انواع پودر کاکائو

پودر کاکائو چیست؟

هنگامی که میوه های کاکائو از درختان برداشت می شوند، دانه های کاکائو از آن ها خارج می شوند، تخمیر می شوند و خشک می شوند. سپس دانه کاکائو خشک شده، بو داده می شود تا طعم و عطر کاکائو ایجاد شود. دانه‌های برشته برای تولید محصولات شکلاتی به صورت مخروط در می‌آیند یا پرس می‌شوند.

پودر کاکائو علاوه بر ارائه رنگ قهوه ای غنی و طعم شکلاتی، دارای غلظت بالایی از آنتی اکسیدان های فلاوانول است.

پودر کاکائو انواع مختلفی دارد، گزینه‌های پرچرب و کم‌چرب هم برای پودر کاکائو هلندی موجود است.  درصد چربی به مقدار کره کاکائو باقی مانده در پودر اشاره دارد. کاکائو کم چرب معمولاً حدود ۱۰-۱۲٪ چربی دارد و کاکائو پرچرب معمولاً ۲۰-۲۲٪ یا ۲۲-۲۴٪ چربی است.

در فرمولاسیون محصولاتی که حاوی سایر چربی ها هستند، می توان از پودر کاکائو با چربی کمتر استفاده کرد. به عنوان مثال، در بستنی، چربی شیر برای بافت و طعم مهمتر از چربی حاصل از خود پودر کاکائو است. همین امر در مورد محصولات تولیدی که از منبع چربی متفاوت برای بافت یا ارزش استفاده می کنند، صدق می کند.

پودر کاکائو
میزان ph در پورد کاکائو

pH پودر کاکائو هلندی در مقابل پودر کاکائو معمولی

تفاوت بین پودر کاکائو طبیعی و هلندی به مقدار pH مربوط می شود. اسیدیته یا pH پودر کاکائو بر طعم، قابلیت حل شدن و رنگ آن تأثیر می گذارد (PH بالاتر به معنای رنگ تیره‌تر است).

به طور کلی، تولید کنندگان PH مناسب را برای محصولات خود تعیین می کنند و شیرینی پزها از پودرهایی در محدوده pH 7.5-8.0 استفاده می کنند.

پودر کاکائو طبیعی:

پودر کاکائو طبیعی کاکائویی است که اسیدیته یا مقدار قلیایی طبیعی خود را حفظ می کند. رنگ آن معمولاً روشن‌تر است و طعم شکلاتی قوی‌تری با ته مزه های تلخ و ترش دست نخورده دارد. پودر کاکائو طبیعی ارگانیک ۱۰-۱۲ درصد دارای pH 5.5 ± ۰.۵ است.

پودر کاکائو هلندی:

پودر کاکائو با فرآیند هلندی نیز پودر کاکائو هلندی نامیده می شود. این پودر کاکائو برای خنثی کردن اسیدیته آن، فرآیند قلیایی شدن را طی کرده میکند. این فرآیند باعث تولید کاکائو تیره‌تر با طعم ملایم می‌شود. این نوع کاکائو راحتتر در مایعات حل می شود. پودر کاکائو هلندی ارگانیک نیدگرو دارای pH 0.3 ± ۷.۳ است و به صورت پرچرب (۲۰-۲۲٪) یا کم چرب (۱۰-۱۲٪) موجود است.

نیدگرو پودر کاکائو هلندی تیره ارگانیک را ارائه می دهد. تمایز در اینجا میانگین pH 8.0 ± ۰.۳ است. نسبت به هلندی استاندارد قلیایی تر است و این تفاوت بیشتر در رنگ نسبت به طعم کاکائو ایجاد می کند. پودر کاکائوی هلندی رنگ تیره‌تر و طعم کاکائویی شدیدتری دارد.

این پودر کاکائو همچنین بافت بسیار ظریفی دارد و به راحتی می توان آن را در خمیرها و مایعات مخلوط کرد – که برای طعم دادن و رنگ آمیزی کیک ها، بیسکویت ها، بستنی ها، دسرها، نوشیدنی ها و موارد دیگر عالی است. طعم و رنگ دوست داشتنی آن، این پودر کاکائو را برای تزئین دسرهایتان نیز ضروری می کند.

پودرهای کاکائو دیگری در بازار وجود دارد که شامل کاکائو قرمز (کاکائو قلیایی شده با رنگ قرمز)، کاکائو سیاه (کاکائو بسیار تیره و بسیار قلیایی شده) و ترکیبات مختلف هلندی و طبیعی است. هنگامی که شما به خوبی از PH و یا نیازهای رنگی خود به خوبی درک کردید، می توانید کاکائویی پیدا کنید که نیازهای شما را برآورده کند.

برای خرید و یا مشاوره در زمینه پودر کاکائو و افزودنی های غذایی می توانید از طریق این لینک با ما در تماس باشید.