مقالات

فواید پودر کاکائو برای کودکان

فواید کاکائو برای کودکان
فواید پودر کاکائو برای کودکان
کاکائو خام به خواب کودک شما کمک می کند و ضریب هوشی او را افزایش می دهد.

فواید پودر کاکائو برای کودکان

در این مقاله در مورد فواید پودر کاکائو برای کودکان خواهیم گفت و در ادامه به مقایسه کافئین موجود در چند نوشیدنی محبوب خواهیم پرداخت.

کاکائو خام به خواب کودک شما کمک می کند و ضریب هوشی او را افزایش می دهد.  کاکائو قهرمان گمنام رژیم غذایی سالم مدرن است، با این حال تعداد کمی از مردم می دانند که چرا پودر کاکائو یک غذای فوق العاده است.

بسیاری از والدین می پرسند که چرا کاکائو و پودر کاکائو در بسیاری از دستور العمل های من برای نوزادان و کودکان نوپا وجود دارد. اجازه دهید دلایل این موضوع را توضیح دهم.

بر اساس مقاله وب سایت معتبر Nurture Parenting پودر کاکائو ارگانیک دارای فواید فراوانی است، بنابراین می توانید آن را بدون احساس گناه به رژیم غذایی خود اضافه کنید و از طعم شکلاتی خوب آن، لذت ببرید.

۱- آنتی اکسیدان پودر کاکائو ۴۰ برابر بلوبری است!

همانطور که در مقاله فواید پودر کاکائو برای سلامتی اشاره کردیم این ماده با ارزش مملو از فلاونوئیدها است که بخشی از خانواده آنتی اکسیدان های پلی فنول هستند.

کاکائو ارگانیک خام بیش از ۴۰ برابر زغال اخته آنتی (بلوبری) اکسیدان دارد. بله، ۴۰ بار خیره کننده! امتیاز پودر کاکائو ORAC 98000 در هر ۱۰۰ گرم در مقابل زغال اخته فقط ۲۴۰۰ است.

نمرات ORAC توانایی آنتی اکسیدان ها را برای جذب رادیکال های آزاد (از آلودگی و سموم موجود در محیط ما) اندازه گیری می کند که باعث آسیب سلولی و بافتی منجر به بیماری هایی مانند سرطان می شود.

پودر کاکائو نیدگرو هلند

۲. بالاترین منبع گیاهی آهن

کاکائو با ۷.۳ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم، بالاترین منبع گیاهی آهن شناخته شده برای انسان است. این در مقایسه با گوشت گاو و بره ۲.۵ میلی گرم و اسفناج با ۳.۶ میلی گرم است.

آهن موجود در کاکائو غیرهمیم است (همانطور که تمام آهن های گیاهی هستند)، بنابراین برای دریافت حداکثر فواید باید آن را با مقداری ویتامین C (پرتقال، کیوی) ترکیب کنید. آهن این توانایی را دارد که ضریب هوشی کودکان را تا ۱۰ امتیاز افزایش دهد. کمبود آهن در کودکان ۶ ماهه تا ۳ ساله بسیار رایج است و کاکائو می تواند به کودک شما کمک کند تا آهن دریافتی خود را به حداکثر برساند. می توانید از پودر کاکائو نیدگرو در اسموتی، کاکائو و پودینگ چیا و در پودینگ برنج برای دسر استفاده کنید.

۳- سرشار از منیزیم برای سلامت قلب و مغز

کاکائو ارگانیک خام یکی از بالاترین منابع گیاهی منیزیم، کم یافت ترین ماده معدنی در جهان غرب است. منیزیم برای قلب سالم مهم است و به تبدیل گلوکز به انرژی کمک می کند و مغز کودک شما را قادر می سازد با وضوح و تمرکز کار کند.

۴- تریپتوفان برای کمک به خواب

تریپتوفان اسید آمینه ای است که به شما کمک می کند بخوابید. همراه با کربوهیدرات های با شاخص گلیسمی پایین، در مغز به ملاتونین تبدیل می شود. فقط یک ساعت طول می کشد تا تریپتوفان به مغز آموزش دهد و خواب را تحریک کند.

برای خود و کودک خود یک دسر بدون شکر تهیه کنید و شما برنده یک خواب خوب عمیق شبانه هستید.

۵- کلسیم بیشتر از شیر گاو

کاکائو ارگانیک خام کلسیم بیشتری نسبت به شیر گاو دارد، ۱۶۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم در مقابل تنها ۱۲۵ میلی گرم در هر ۱۰۰ میلی لیتر شیر. ایده آل برای کودکانی که در حال رشد هستند و به دنبال استخوان ها و دندان های سالم هستند.

۶- بهبود خلق و خو و ضد افسردگی

کاکائو یک منبع عالی از چهار ماده شیمیایی کمیاب است که از نظر علمی اثبات شده است – سروتونین، تریپتوفان، تیروزین و فنیل اتیلامین. این انتقال دهنده های عصبی با احساس خوب بودن، شادی همراه هستند و حتی می توانند افسردگی را کاهش دهند.

این فقط بخشی از فواید پودر کاکائو برای کودکان بود که به آن اشاره کردیم!

مقایسه کافئین پودر کاکائو با برخی نوشیدنی های محبوب دیگر

اکنون می توانید ببینید که چرا کاکائو ارگانیک خام باید بخشی از رژیم غذایی شما و فرزندتان باشد. پودر کاکائو هلندی نیدگرو علیرغم آنچه همه فکر می کنند، به طرز شگفت انگیزی کافئین پایینی دارد.

به طور متوسط، یک فنجان قهوه حدود ۹۵ میلی گرم کافئین دارد. یک فنجان کاکائو دم کرده حدود ۲ قاشق غذاخوری کاکائو مصرف می کند، بنابراین یک فنجان کاکائو دم کرده تنها حدود ۲۴ میلی گرم کافئین دارد. فقط حدود ۲۵ درصد کافئینی که در قهوه یافت می شود!

محتوای کافئین موجود در کاکائو به طور قابل توجهی کمتر از یک فنجان قهوه است.

میزان کافئین چند نوع نوشیدنی قهوه:

  • قهوه؛۱  فنجان دم کرده: ۸۰-۱۳۵ میلی گرم
  • ۱شات اسپرسو: ۷۵-۱۰۰ میلی گرم
  • یک فنجان چای سیاه: ۴۹-۹۰ میلی گرم
  • یک فنجان چای سبز: ۲۰-۴۵ میلی گرم
  • یک فنجان کاکائو ۲۴ میلی گرم